• Welcome to The Truck Stop! We see you haven't REGISTERED yet.

    Your truck knowledge is missing!
    • Registration is FREE , all we need is your birthday and email. (We don't share ANY data with ANYONE)
    • We have tons of knowledge here for your diesel truck!
    • Post your own topics and reply to existing threads to help others out!
    • NO ADS! The site is fully functional and ad free!
    CLICK HERE TO REGISTER!

    Problems registering? Click here to contact us!

    Already registered, but need a PASSWORD RESET? CLICK HERE TO RESET YOUR PASSWORD!

Hi new memeber from Holland

Oevering Automotive

New Member
Messages
3
Reaction score
0
Location
Leeuwarden, the Netherlands
Hi my name is Sijbren. I'm from the netherlands and I bought a GMC vandura 2500 6,5 diesel. I´m a car mechanic with a own garage. The GMC is my first american diesel and until now it doesn´t really impress my. When the car is hot or when its cold it will start and run perfect. But when its in between it will start but will not run. And that´s why I joined this forum. I saw al lot of usefull information. So I´m sure I will solve the problem thanks to you guys. Thanks for that. And I must be honest. Once it runs it drives like a dream. Greeting Sijbren
 
Welkom Sijbren! Welk jaar is uw auto? Waneer stopt de auto dan? Waneeer u aan het rijden bent? Zoek maar voor PMD informatie, dat zal u wel een antwoord meschien geven.
 
Hij is van 1996 op kenteken. En de auto stopt niet. Zodra hij loopt is het klaar. ' s morgens bij koude start is het starten en lopen. En als ik hem weg zet en hem direct weer start is er niks aan de hand. Mar laat ik hem langer als een half uur uit dan wil hij niet meer aanslaan. Dan moet ik echt wachten tot hij helemaal ijskoud is. En dan is het weer starten en lopen. Wat ik wel heb als ik de auto weer aan de gang heb, na veel moeite en heel lang doorstarten, is dat ie dan stationair wel een paar keer uitslaat. Maar dan kan ik hem direct weer starten en dan loopt ie ook gelijk weer. Ik ben er al achter dat mijn opvoerpomp niks doet. Ook mijn oliedrukmeter doet niks. Las hier al over op het forum. Ga hietr eerst mee aan de gang. Misschien dat jij dat weer maar ik kan maar een oliedruksensor vinden en die zit helemaal achter op het blok met een eendraads aansluiting. En niet zoals hiet op het forum een schakelaar met twee draden. Of zit deze op een andere plek ?
 
Hee friesian,jij ben eigenlijk helemaal geen echte hollander;) Welcome anyway.
Did you check the underhood fuses?
are there any Codes?

LP and OPS failure is common on all years.
I'm not sure on the 96 but later years have power to the LP as soon as the key is on.
Yours may only have power to the LP in start mode,after start the OPS(oil pressure switch) provides power to the LP(lift pump)
So look at these 2 items first.
Test the LP with a hot wire from the batt.

On edit. somebody must've fooled around with the OPS and wiring cause originally the OPS has 3 wires,2 for the LP and 1 for the oil pressure gauge
The location on the rear of the block is correct i think.later years have the OPS under the intake in front of the fuel filter,yours may have it there as well
 
Last edited:
Welcome to The Truck Stop to yet another one of those Dutchmen!
Just kidding. Glad to have you here.:thumbsup:
 
My ancestors were based in Wie, Netherlands..Way way back.. But I do not speak the tongue.

Welkom ! (OK now I know at least one word....)
 
Welkom Sijbren! Welk jaar is uw auto? Waneer stopt de auto dan? Waneeer u aan het rijden bent? Zoek maar voor PMD informatie, dat zal u wel een antwoord meschien geven.

Hij is van 1996 op kenteken. En de auto stopt niet. Zodra hij loopt is het klaar. ' s morgens bij koude start is het starten en lopen. En als ik hem weg zet en hem direct weer start is er niks aan de hand. Mar laat ik hem langer als een half uur uit dan wil hij niet meer aanslaan. Dan moet ik echt wachten tot hij helemaal ijskoud is. En dan is het weer starten en lopen. Wat ik wel heb als ik de auto weer aan de gang heb, na veel moeite en heel lang doorstarten, is dat ie dan stationair wel een paar keer uitslaat. Maar dan kan ik hem direct weer starten en dan loopt ie ook gelijk weer. Ik ben er al achter dat mijn opvoerpomp niks doet. Ook mijn oliedrukmeter doet niks. Las hier al over op het forum. Ga hietr eerst mee aan de gang. Misschien dat jij dat weer maar ik kan maar een oliedruksensor vinden en die zit helemaal achter op het blok met een eendraads aansluiting. En niet zoals hiet op het forum een schakelaar met twee draden. Of zit deze op een andere plek ?

Hee friesian,jij ben eigenlijk helemaal geen echte hollander;) Welcome anyway.
Did you check the underhood fuses?
are there any Codes?

LP and OPS failure is common on all years.
I'm not sure on the 96 but later years have power to the LP as soon as the key is on.
Yours may only have power to the LP in start mode,after start the OPS(oil pressure switch) provides power to the LP(lift pump)
So look at these 2 items first.
Test the LP with a hot wire from the batt.

On edit. somebody must've fooled around with the OPS and wiring cause originally the OPS has 3 wires,2 for the LP and 1 for the oil pressure gauge
The location on the rear of the block is correct i think.later years have the OPS under the intake in front of the fuel filter,yours may have it there as well

wish my late grand mother had tought me more dutch so i could under stand these posts! lol i could pick up a few words here and there.
 
Hi chevyCowboy,
In these posts WarWagon asked which year the car was (1996) and when the car stops (only when its engine is hot and I let it cool down it won' t start. Only when I let it completely cool down). I already concluded that my liftpump doesn´t work and that my oilswitch probably is the problem. So you didn´t miss much but here you have the tranlation. In short. You should have listened better to your grand mother. But luckely most dutchman speek other languages.
 
yuo are probably right there where many more things that i could have learned from both my grandparents but you know how kids are! i will say there are many things i did learn and they where some of the best lessons i could have ever learned
 
Hi chevyCowboy,
In these posts WarWagon asked which year the car was (1996) and when the car stops (only when its engine is hot and I let it cool down it won' t start. Only when I let it completely cool down). I already concluded that my liftpump doesn´t work and that my oilswitch probably is the problem. So you didn´t miss much but here you have the tranlation. In short. You should have listened better to your grand mother. But luckely most dutchman speek other languages.

Lets face it Sijbren,without it the world would be pretty limited for the dutch;)

I haven't met a dutch guy or girl here who where not fluent in english.
 
Back
Top